Krynica – tor saneczkowy

Symulacje komputerowe zamieszczone na stronie Urzędu Miasta wyglądają przepięknie! Kilka z nich prezentujemy poniżej. Pełna nazwa obiektu to: TOR SANECZKOWO-BOBSLEJOWO-SKELETONOWY NA GÓRZE PARKOWEJ W KRYNICY-ZDROJU.

Chyba nikogo nie trzeba przekonywać, jak ogromne znaczenie dla regionu będzie miała taka inwestycja. Nie mówiąc już o sportowcach, którzy będą mieli doskonały obiekt do treningów oraz miejsce do spotkań i zjazdów.

tor saneczkowy

Oto parametry techniczne toru w Krynicy:

  • Długość toru całkowita – 1709,0 m.
  • Długość toru start-meta – 1613,0 m.
  • Poziom startu – 718,0 m npm
  • Poziom mety – 600,3 m npm
  • Maksymalna prędkość – ~ 135 km/h.
  • Strefa hamowania – ~ 300 m
  • Różnica wysokości (start – meta) – 118 m
  • Średnie nachylenie – 9,4 %
  • Całkowita ilość wiraży (prawe/lewe) – 17 ( 9 / 8)

tor   saneczkowy w Krynicy

Podstawowe zalety lokalizacji toru na Górze Parkowej to:

  • istniejący naturalny tor saneczkowy
  • silne środowisko saneczkowe deklarujące pełne zaangażowanie w prace i utrzymanie toru
  • „czysty” stan własnościowy terenu
  • deklaracja Gminy w zakresie współfinansowania inwestycji
  • dobre skomunikowanie z Krakowem (budowa w przyszłości autostrady A4 z odbiciem na Nowy Sącz i Krynicę), dostępność lotnisk: w Krakowie, Rzeszowie i na Słowacji
  • Góra Parkowa to również teren gdzie zostaną odtworzone przez Polskie Koleje Linowe Zakopane sp. z o.o. trasy narciarskie
  • w pobliżu dolnej stacji kolei linowej prywatny inwestor zmodernizuje hotel, będący w przyszłości zapleczem dla toru

tor saneczkowy Krynica

Stałe elementy towarzyszące torowi:

  • pomieszczenia startu sanek, pomieszczenia startu bobslejów
  • start sanek kobiet i dwójek mężczyzn, budynek mety, budynek wagi
  • urządzenia chłodnicze
  • miejsca VIP i miejsca publiczności
  • pomieszczenia komentatorów i mediów
  • punkt medyczny i laboratorium antydopingowe
  • sale szkoleniowe i konferencyjne (sędziowie, delegaci itp.)
  • zespół sanitariatów i toalet, szatnie dla poszczególnych ekip (około 20 szatni)
  • kawiarnie, restauracje, system parkingów
  • wymóg formalny: droga dojazdowa do transportu sprzętu od mety do startu
  • elementy pokrycia toru (od deszczu i śniegu)

Poniżej przedstawiamy plan trasy.

tor w Krynicy

Wstępnie ukończenie toru przewiduje się na rok 2008. Jednak plany zrewiduje rzeczywistość.

Na podstawie materiałów dostępnych na stronie Urzędu Miasta Krynica Zdrój.

2
Dodaj komentarz

avatar
2 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
2 Comment authors
rafal Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Anonimowo
Gość
Anonimowo

tor powinien powstać jest

to szansa na rozwój krynicy

rafal
Gość
rafal

😡 😡 😡 😡 😡 😡 😡 😡 😡